Zerwany pasek wielorowkowy > rozrząd > silnik
Witam, niestety swój pierwszy post dałem w ogłoszeniu "Napinacz paska wielorowkowego OCTAVIA TDI" - przepraszam - w zasadzie powinienem umieścić to tutaj.
Niestety zerwał się pasek wielorowkowy jak jechałem przy ok. 160km/h... Jechałem i nagle wszystko mi się wyłączyło - silnik, elektryka... Prawdopodobnie zerwany pasek wielorowkowy musiał pierdyknąć w rozrząd - bo pasek rozrządu jest strzępiony trochę... Rozrząd miałem wymieniany kilka miesięcy temu, i po zdjęciu pokrywy wygląda w zasadzie jak nie uszkodzony... ale co z tego jak po oględzinach wstępnych głowica już do wymiany wygięło mi wał, wklęsłe 'tłoczki'... po prostu żałoba... nie polecam nikomu.
Wstępnie patrzałem na allegro itp. ceny zróżnicowane... może ktoś z forumowiczów ma coś polecić ?
Silnik 1,9 TDI 90KM.
Hejka, około rok temu miałem to samo, głowica do wywalenia lub mocnej regeneracji, na szczescie wału nie pogieło, ale i tak zrobiłem swupa silnika na taki sam (AGR 90KM).
Cenowo wszystko (transport plus silnik z czesciowym ostprzetem i ożywieniem zestawu) wyszło mnie kolo 5k. Zapytaj może w dziale Giełda/Kupie/Sprzedam o silnik- może ktoś ma na zbyciu i kupisz z pewnej ręki- potem tylko znaleźc ludzi którzy zrobią porządnie robote i znów cieszyć sie Szkodnikiem. Trzymam kciuki! :wink:
miałem podobną przygodę, ale usłyszałem jak pasek klinowy się zaczął telepać i dopiero na wolnych obrotach się zerwał. wkręciał się w napinacz i ośkę pompy wspomagania. pasek rozrządu się przesunął, ale nie doszło do kolizji tłoków.
pompa wspomagania do wymiany była, ale twój przypadek to rzeźnia przy moim.
a o co chodzi z tym klinowym?A zminiales kiedys pasek klinowy? Jaki miales przbieg na tym pasku?
Czyli wymiana rorzadu trzeba łączyć z wymianą paska klinowego
nowy cSIMC od Aliego
seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.
łoo pierunie to teraz mnie zaskoczyliscie myslalem ze jak dupnie ten pasek to co najwyzej elektryki nie bedzie wspomagania etc a tu widze powazny problem moze wystapic, dzis jestem po wymianie rozrzadu przejezdzilem 23 tys km wiecej (113 tys km) anizeli sugerowany przebieg przy ktorym nalezy wymienic pasek rozrzadu po wykrecenie rolek i wyciagniecu paska wyszlo iz wiele nie brakowalo bym zrujnowal silnik Pasek wygladal po zgieciu jak pajeczyna (popekany na calej powierzchni) a rolka ta mala telepala sie jak pierdol.... Mialem farta
a o co chodzi z tym klinowym?A zminiales kiedys pasek klinowy? Jaki miales przbieg na tym pasku?
Czyli wymiana rorzadu trzeba łączyć z wymianą paska klinowego
nic nowego nie napisałeś....
zawsze nalezy wymienić pasek wielorowkowy koszt żaden a spokój masz na następne 100tys/km
Dziwie się, ze kolega tego nie zrobił...
znam osobe która wymieniała łańcuch rozarządu w Oplu a nie wymieniła klina na wale za 5 zł..... po 2 tys wyciął sie klin i naprawa silnika wyszła mu w 1998r prawie 5 tys PLN.
jak to się mówi " Oszczędny dwa razy traci"
W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina
Komentarz